Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад № 34 Вінницької міської ради» став переможцем у конкурсі з тематичних номінацій у межах XVI Міжнародної виставки «СУЧАСНІ ЗАКЛАДИ ОСВІТИ – 2025»

Номінація «Штучний інтелект в освіті: інноваційні можливості та виклики для педагогів і здобувачів освіти».

Тема: «ЗАХАЛЯВНА КНИЖКА ПЕДАГОГА. ДОСЛІДНИЦЬКЕ НАВЧАННЯ & ЛІКАРСЬКІ РОСЛИНИ»

Авторський колектив:

  1. Гриб’юк Олена Олександрівна, науковий керівник роботи, кандидат педагогічних наук, доцент, старший дослідник, провідний науковий співробітник Інституту цифровізації освіти НАПН України;
  2. Романова Наталія Олександрівна, завідувач Комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад № 34 Вінницької міської ради»
  3. Кирч Любов Костянтинівна, вихователь-методист Комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад № 34 Вінницької міської ради»
  4. Буцерога Ангеліна Олександрівна, музичний керівник Комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад № 34 Вінницької міської ради»
  5. Козеренко Анжела Олександрівна, вихователь Комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад № 34 Вінницької міської ради»
  • Кифоренко Оксана Володимирівна, вихователь Комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад № 34 Вінницької міської ради»
  • Яковуник Ольга Леонідівна, вихователь Комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад № 34 Вінницької міської ради»
  • Гладик Ольга Володимирівна, вихователь Комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад № 34 Вінницької міської ради»

Виставка представляє 523 учасники з Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Запорізької, Київської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернігівської, м. Києва, а також Польщі, Литви, Румунії, Угорщини, Естонії.

26-27 березня 2025 р. педагоги взяли участь у роботі ХVI Міжнародної науково-практичної конференції «Варіативні моделі комп’ютерно-орієнтованих методичних систем дослідницького навчання предметів природничо-математичного циклу в закладах освіти – Clever: School of Natural and Mathematical Sciences» (присвячена пам’яті видатного вченого, академіка Мирослава Івановича Жалдака).

Заклад освіти представляли доповідачі:

  • Романова Наталія Олександрівна, завідувач

Тема доповіді: «Створення екологічного простору, як стратегія підвищення екологічної свідомості у дошкільників: теоретичний аналіз та практична реалізація».

  • Кирч Любов Костянтинівна, вихователь

Тема доповіді: «Розумний атлас лікарських рослин: інтеграція ШІ у навчання дошкільнят».

Питання, що обговорювалися у рамках Конференції: ефективність поширення педагогічного досвіду та інноваційних розробок у педагогічній освіті в контексті підвищення загального освітнього рівня дітей і молоді з предметів природничо-математичного циклу, в тому числі STEM-освіти, з педагогічно виваженим використанням технологій штучного інтелекту; обговорення результатів наукових досліджень і інноваційної діяльності, педагогічно виваженого використання варіативних моделей комп’ютерно орієнтованих методичних систем дослідницького навчання предметів природничо-математичного циклу, механізмів впровадження та соціальних ефектів; розвиток науково-дослідної та інноваційної діяльності в галузі інформаційно-комунікаційних технологій, математичного моделювання, систем комп’ютерної математики, експериментальної математики; розвиток процесів і технологій інформатизації освіти, навчально-методичного забезпечення національної системи природничо-математичної, STEM- та ІТ-освіти; ефективність просування інноваційних педагогічних рішень на основі використання інформаційних технологій; формування і розвиток іншомовної комунікативної компетентності школярів в умовах дослідницького навчання; освітня робототехніка як універсальний інструмент для розвитку і виховання здобувачів освіти в процесі дослідницького навчання; розвиток інтелектуальних і творчих здібностей школярів через дослідницьку діяльність; особливості дослідницького навчання молодших школярів в умовах Нової української школи; пошуково-дослідницька та експериментальна діяльність дошкільників як основа пізнавального розвитку; специфіка проведення наукових досліджень і обмін досвідом щодо використання методів і технологій дослідницького навчання, інноваційних освітніх та інструментальних технологій в контексті неперервної освіти з урахуванням міжнародного досвіду.

Майстер-класи в рамках дослідницького проєкту «Clever: School of Natural and Mathematical Sciences» провели:

  • Буцерога Ангеліна Олександрівна, музичний керівник

Тема: «Музична майстерня: чарівні звуки людини та ШІ».

  • Козеренко Анжела Олександірвна, вихователь

Тема: «Еко-краса з дитячих рук: мильна лабораторія з елементами ШІ».

  • Яковуник Ольга Леолнідівна, вихователь

Тема: «Чарівна історія в кадрі: дитяча фантазія та штучний інтелект»

  • Кифоренко Оксана Володимирівна, вихователь

Тема: «Творчий експеримент: як людина та ШІ бачать цілющі рослини»

  • Гладик Ольга Володимирівна, вихователь

Тема: «Авторський комікс «Лікарські рослини»»

У номінації «Відкриття року» відзначено Куцак Даниїлу Романівну, практичного психолога нашого закладу, а у номінації «Обдарованість року»Бабій Анну Ігорівну, логопеда нашого закладу.

Питання, що обговорювалися: Дослідницьке навчання через лікарські рослини. Стратегії створення екологічно орієнтованого освітнього простору у закладах дошкільної освіти. Інтеграція технологій штучного інтелекту у процесі ознайомлення дітей з лікарськими рослинами. Музичне мистецтво, у поєднанні з інструментами ШІ, сприяє сенсорному та емоційному розвитку дошкільників. Виготовлення мила, як інтегрованою платформою для екологічного, пізнавального і технологічного навчання. Взаємодія дитячої фантазії та штучного інтелекту у творчому процесі створення мультимедійних продуктів. Контрасти між дитячим уявленням про лікарські рослини та зображеннями, створеними ШІ, сприяють розвитку креативності, спостережливості й аналітичного мислення. Створення авторських коміксів сприяє ефективному засвоєнню природничої інформації в умовах цифрової трансформації освіти.

Педагогічний калейдоскоп дослідницьких проєктів для допитливих; штучний інтелект і математика: виклики й можливості у взаємодії; література крізь призму чисел: математичні моделі та штучний інтелект; дослідницьке навчання на метеомайданчику як засіб розвитку пізнавальних здібностей дітей; розвиток дослідницьких компетентностей здобувачів освіти в умовах дослідницького навчання із використанням технологій штучного інтелекту тощо.

Щиро вдячні науковому керівнику Гриб’юк Олені Олександрівні за забезпечення нових можливостей в науковому, методичному та інформаційному супроводі розвитку членів творчої команди нашого закладу у контексті неперервності сучасної освіти, творчу співпрацю, допомогу та підтримку, розуміння, за стимул рухатися вперед!

Це був не просто захід, а справжній майданчик для обміну досвідом, ідей та наукових підходів. Спілкування з фахівцями дало змогу розширити власне бачення актуальних проблем і познайомитися з новітніми досягненнями в галузі науки та освіти.

Два дні наукового обміну думками пролетіли непомітно та продуктивно.

Особливо цінним був обмін практичними підходами до вирішення професійних завдань. Дискусії після доповідей дали змогу поглибити розуміння теми та поставити запитання безпосередньо членам творчої команди «Clever: School of Natural and Mathematical Sciences». Співпраця із Золотою командою Clever: School of Mathematikal Sciencer надихає до нових звершень і перемог!