Меню
Навчайтесь разом з нами
Потурбуйтеся про безпеку дітей. Працюйте разом з нами, читаючи дітям вдома казку
"Небезпечні пустощі"

У зеленому - зеленому лісі жила - була коза з козенятками. Жили вони у гарному будиночку, біля високої крислатої сосни. Мама - коза дуже любила своїх маленьких козенят, яких у неї було семеро. Сім'я була дружня і весела, а діти у мами були чемними і слухняними.
От, бувало, йде мама до лісу за кормом, а дітей залишає самих та наказує нікому дверей не відчиняти, чужого в дім не пускати, тому що дітки маленькі, їх можуть скривдити, коли мами немає. Діти послухають маму, зачинять за нею двері, а самі гратимуться, розважатимуться.
Та якось, коли мати вирушила з дому, найменше козенятко Сіра Плямка потай взяло коробку з сірниками і стало розглядати на ній цікавий малюнок. Там був намальований вогник.
- Ага, це, мабуть, вами матуся розпалює вогонь у печі? Ану ж і я спробую.
І почало пускати козеня маленькі вогники біля печі, де лежали тріски.
- Та чому ж ти не гориш? - терло сірника козеня, розмовляючи із собою. І не помітило воно, що уже чорний дим потягнувся догори. Раптом спалахнув вогонь: сердитий, червоний та язикатий. Він охопив усю кімнату і наче намагався впіймати козенят. Він метався за ними із кутка в куток. Малят охопив страх. Сестричка Сніжинка хотіла сховатися із козенятами у шафу, але найстарший братик Дзвіночок закричав: - Мерщій надвір! - і, накрившись ковдрою, почав виводити діток з палаючого будинку.
- Я знаю: нас врятують пожежники, їм потрібно лише зателефонувати 101, - вигукнув Дзвіночок і мерщій побіг телефонувати до пожежної частини:
- Ало! Скоріше сюди, в діброві горить хатинка кози. А номер хатинки в нас другий. Будь-ласка, врятуйте нас від біди! 
Мужні бобри - пожежники примчалися вмить і стали гасити страшенну пожежу.
Сердитий вогонь згасати не хотів, він пручався, шипів і димів. Та все ж сміливі бобри згасили пожеж . Малюки залишилися живі. 
І Бобер їм сказав: 
- Не беріть сірники! Пам'ятайте завжди, що гра із вогнем приведе до біди!
Ви прочитали дітям казку??? А тепер попрацюйте над нею. 
Запрошуємо до розмови. 

1. Які порівняння можна підібрати до слова «вогонь»?
2. Хто з козенят вчинив правильно, Сніжинка чи Дзвіночок? Чому?
3. Чому не можна під час пожежі ховатися у шафу та інші закриті місця, приміщення?
4. Що сказав козенятам бобер - пожежник? Перекажи.
5. Чи завжди вогонь буває злим? Коли він буває добрим?
6. Назви дії козенят, які допомогли їм врятуватись?
7. Чому не можна пускати в дім чужих?
8. Що могло б статися, якби бобри не загасили пожежі?

Інтелектуальні хвилинки для Вашої дитинки. 

1. Намалюй вогонь, щоб він був сердитий, червоний, язикатий. Як ти вважаєш, він добрий чи злий?
2. Як тобі вдалося намалювати його злим?
3. «Метався з кутка в куток» - покажи як це?
4. Назви цифри, які зустрічаються в казці. Які з них однакові? Чому їх потрібно запам'ятати на все життя?
5. Назви порядкове число, яке означає номер будинку козенят.
6. Намалюй стільки квіточок, скільки у мами кози було діточок.
7. Прочитай сам чи з дорослими перше слово третього рядка; слово, яке знаходиться між словами дружня, весела. Яке це слово? Із скількох літер воно складається?
8. Сіра Плямка, Сніжинка, Дзвіночок. Скільки тут братів? Скільки сестричок? Хто з них найстарший?
9. Намалюй картинку, яка б нагадувала б дітям, що сірниками гратися не можна.

Подорож в країну граматики.
1. Порахуй літери у словах : сірники, вогонь, пожежа. У якому слові більше літер?
2. Скільки звуків у слові «вогонь»?
3. Знайди найменше слово у казці, найдовше. Порахуй літери у них.
4. Вибери з тексту слова, які означають імена козенят.
5. Назви перші літери імені найменшого бешкетника.
Запам'ятай! Всі імена пишуться з великої літери.
6. Знайди слова в казці, які звучать пестливо, лагідно.
7. Відгадай слова: в---нь
по---ник
по --жа
с----ки
ді---ва
не-----ка

Віконечко в природу.

1.Про яких тварин згадується в казці?
2. Назви дорослих тварин і дитинчат?
3. Яких кольорів найбільше в лісі? Чому? Якщо зеленого кольору більше, то це означає, що пора року..... Яка? А якщо більше жовто-червоного кольору, то це .......
4. Яких кольорів більше у зимовому лісі?
5. Опиши явища неживої природи, які описуються у казці.
6. Про яке дерево згадується в казці? Розкажи, що ти знаєш про нього? Чим воно відрізняється від інших дерев?

Будемо вдячні Вам за спільну працю!!! 


 
 
 
 
 
 
 
 Шановні батьки!!!
Пропонуємо Вам поради, які допоможуть навчити малюка говорити правильно та красиво. 
1. Спілкуйтесь з дитиною якомога більше, коментуйте свої дії, детально розповідайте про предмети, які оточують дитину.
2. Збагачуйте словниковий запас малюка новими словами, пояснюючи їх.
3. Розмовляйте з дитиною повільно, грамотно і чітко, ні в якому разі не "сюсюкайте"!
4. Спонукайте дитину до мовлення, ставлячи їй запитання, поступово ускладнюючи їх.
5. Коли малюк говорить, виправляйте його мовленнєві помилки тільки після того, як він закінчить фразу.
6. Багато читайте дитині, вчіть її переказувати, разом вчіть вірші, вчіть складати цікаві історії з картинками.
7. Процес розвитку мовлення також стимулює дрібна моторика рук. Виконуйте вправи для пальчиків, малюйте олівцями і крейдою, грайте в мозаїку.
Не забувайте хвалити дитину після кожного її успіху!!!
 
 
Пальчикові ігри, які можна пограти з дітьми вдома 
 
 
Моя сім'я
Цей пальчик - мій дідусь,
Цей пальчик - моя бабуся,
Цей пальчик - мій татусь,
А оцей - моя матуся,
Ну, а цей маленький - я,
Ось уся моя сім'я
(Почергове згинання пальчиків починаючи з великого)
 
Хованки
Пальці в хованки всі грались
Ось так, ось так,
В кулачки всі заховались,
Ось так, ось так.
(Ритмічно згинати та розгинати пальці, покрутити кулачком)
 
Сорока
Сорока білобока
Кашу варила
Діточкам давала.
Цьому дала,
Цьому дала,
Цьому дала,
Цьому дала,
А цьому не дала:
Ти дрова не рубав
І води нам не давав,
Ти і піч не натопив
І нічого не поїв.
(Вказівним пальцем правої руки водити по долоні лівої. Згинати почергово кожний палець, крім мізинця. Згинати і розгинати всі пальці в ритмі потішки)
 
Зайці
Скаче зайчик перший
Під високою сосною,
А під другою сосною,
Скаче зайчик другий.
(Вказівний і середній пальці правої руки підняті вгору, всі інші випрямлені і з'єднані. Долонею правої руки тримати вертикально вгору. Пальці широко розставлені. І так само іншою рукою)
 
Коза і козенята
Іде коза рогата,
Коза бородата,
Козенятко спішить,
Дзвоником дзвенить.
(Вказівний і мізинець правої руки вгору. Інші притиснути до долоні. Вказівний і мізинець палець вгору. Пальці долоні прямі, з'єднані з великим, опущені до низу)
 
Замок
На дверях замок висить,
Ми його відкриєм вмить.
Постукали, покрутили
І легесенько відкрили.
(Ритмічні швидкі з'єднання пальців обох рук в замок. Пальці зціплені в замок, руки тягнуться в різні сторони. Рухи зціпленими пальцями від себе, до себе. Пальці зціплені, долонею постукують один одного. Пальці розціплюються, долоні в сторони.)
 
Ось як в дитячому садку це робимо ми
 
 
Вивчайте разом з нами до зимових свят!!! 

 Тамара Коломієць

З НОВИМ РОКОМ!

Рік старий на відході - 

Рік новий на порозі.

Рум'яніє на сході

Небосхил на морозі.

Будьте, люди, щасливі,

В мирі, в праці навіки.

Хай уродять нам ниви

Щастя повні засіки!

Хай таланить нам всюди,

З Новим роком вас, люди! 

              

Платон Воронько

ГРА У СНІЖКИ

На галяві край доріжки

Полетіли влучні сніжки,

І почався білий бій,

Закрутився у сувій.

Закрутився, покотився,

Під горою зупинився.

Зверху сніг

І знизу сніг,

І ніхто узнать не міг,

Де чиї стирчали ніжки.

Ой, весела гра у сніжки! 

             

Наталя Забіла

В ЛІСІ

Метелиця-хурделиця

Замела лісок.

Як біла ковдра, стелиться

Під соснами сніжок.

Стрибають прудко білочки

По соснах угорі.

Напудрились на гілочках

Поважні снігурі.

Зайчата стали білими, -

Ну зовсім, наче сніг! -

Щоб в лісі не зуміли ми

Відшукувати їх. 

 

 На численні запити батьків пропонуємо Вам підбірку ігор, які можна пограти з дітьми, не витрачаючи додаткового часу.

Ігри в дорозі

 "Ховайте пальці"

Витягніть руку, розгорнувши її долонями вгору. Нехай малюк поставить на неї вказівний та середній пальці, імітуючи хотьбу. Дорослий разом з дитиною промовляють слова "По полях скакали зайці і кричали: "Ховайте пальці!". На останні слова дорослий стискає долні, намагаючись спіймати дитячі пальці. 

 "Скільки машин"

Ця гра подобається як дітям так і дорослим. Домовтеся з малюком рахувати всі автомобілі певного кольору. Якийсь час дитяча увага буде зайнята відстеженням дороги й потрібного автомобіля. Хто з учасників першим оголосить, що помітив черговий автомобіль, той отримує додатковий бал. Перемагає той, хто помітить першим більшу кількість машин. 

"Слова на "М"

Звісно, слова можна придумувати на будь-яку літеру алфавіту. Гравці по черзі, роблячи крок вперед, називають слово на літеру "м". Повторюватися не можна. Виграє той, хто назве найбільшу кількість слів на дану літеру.

 

Ігри на кухні

"Три каструльки"

Знайдіть три каструльки або мисочки різного розміру і запропонуйте дитині вкладати їх одну в іншу. Повірте, дитина зможе займатися таким заняттям досить довго. За допомогою такої гри малюк зможе навчитися порівнювати розміри.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шановні батьки!

Якщо ваша дитина не відвідує дитячий садок - ця сторінка для вас!

ЗАНЯТТЯ №6 

 

Як Петрик шукав апетит
Петрик зі своїми батьками жив у невеличкому селі. По правді сказати, був він трішки ледачкуватий.
- Петрику, йди снідати, - кличе мама. Хлопчик лінькувато потягнувся в ліжечку та солодко позіхнув, як ведмедик.
- Не хочеться.
Мама сіла скраєчку на синове ліжечко й сказала:
- А я знаю, чому не хочеться.
- Чому? - розплющив одне око хлопчик.
- Бо в тебе не стало апетиту, - відповіла мама.
Куди ж він подівся? - здивовано запитав Петрик.
- Його заховав маленький гномик Позіхайко. Гномик забирає апетит у всіх дітей, які люблять довго спати.
Хлопчик миттєво відкинув ковдру.
- І тепер мені ніколи не хотітиметься їсти? -з острахом запитав він.
- Авжеж, - ствердно кивнула мама.
- Матусю, а куди гномик сховав мій апетит? -з надією запитав Петрик.
- Одягайся швиденько, підемо шукати, посміхнулась мама. - Напевно, десь на подвір'ї.
Ще ніколи Петрик так хутко не підхоплювався з ліжечка, ніколи так швидко не вдягався. Зайчиком вистрибнув він із хати.
- Ось ми зараз пошукаємо під дровами,-сказала мама.
- А для цього давай перенесемо їх до хлівчика. З мамою Петрикові завжди працюється легко та весело.
Перенесли одну купу дров, уже й від другої мало що залишилось. У Петрика аж чоло потом зросилося.
Коли скінчили роботу, хлопчик радісно вигукнув:
- Матусю, ходімо швидше снідати!
- Це ж чому? - здивувалась мама.
- У мене, здається, знову з'явився апетит! Ходімо скоріш, щоб гномик знову не забрав його.
- Не хвилюйся,- посміхнулась мама. - У працьовитих діток гномик апетиту ніколи не відбере!
Запрошуємо до розмови
1. Чому Петрик не хотів вранці снідати?
2. Як вдалось Петрикові знайти апетит?
3.Яку добру справу зробив Петрик разом з мамою?
4.Як звали гномика, який заховав апетит від Петрика?
5.Покажи, як Петрик зайчиком вистрибнув з хати?
6.Чому автор порівнює дії хлопчика із
ведмедиком? Покажи їх. Чим вони схожі на дії
ведмедика?
7. Розкажи, як Петрик з мамою шукали апетит.
8. Якими словами починається казка?
9. Як закінчується казка?
10.Повтори розмову мами з Петриком на
початку казки.

 

Інтелектуальні хвилинки для вашої дитинки

 

1.Розглянь дві купи паличок (це - дрова, які переносив Петрик з мамою). Зроби так, щоб однієї купи не стало, а з другої мало що лишилось.
2.Назви «смачні слова», які в тебе викликали апетит.
3.Намалюй стільки квадратиків, скільки звуків у слові АПЕТИТ. Зафарбуй квадратики, які означають голосні, червоним кольором, а квадратики, які означають приголосні, - синім.
4.Намалюй потяг, у якому стільки вагончиків, скільки слів у реченні: «Хлопчик миттєво відкинув ковдру.» Розташуй по одному слову в кожному вагончику. Яке слово їде в першому вагончику? В другому? В четвертому?

 

 

Подорож в країну граматики

 

 

1.Знайди слово у першому реченні, яке означає дію.
2.У слові СНІДАТИ закрий літеру «Н», прочитай слово без літери «Н», що воно означає.
Запам'ятай! Одна літера може змінити значення слова.
3.Порахуй голосні літери у першому слові
четвертого речення та у другому слові
четвертого речення. В якому слові голосних
літер більше, на скільки? Порахуй склади у
цих словах.
Запам'ятай! У слові стільки складів, скільки голосних.
4.Повтори дії Петрика ( лінькувато потягнувся; солодко позіхнув; розплющив одне око; здивовано запитав; миттєво відкинув; з острахом запитав; з надією запитав; хутко підхопився)
5.Підбери пару до слів за зразком (хлопчик-стовпчик; дрова ; зайчик ; спати ; сховав - ; кивнула-... ; підхопився )
6.Намалюй потяг, у якому стільки вагончиків, скільки слів у реченні.

 

Віконечко в природу

 

І.Чому пробудження Петрика порівнюється з ведмедиком?
2. Для чого потрібні дрова? Звідки вони
беруться? Які дерева можна використовувати
для заготівлі дров?
3. Яку ще користь приносять людям дерева ?
4. Продовж порівняння:
клишоногий, як 
стрибає, як 
голодний, як 
могутній, як 
5. Які смачні страви викликають в тебе апетит?
6. Намалюй подвір'я, посередині якого росте зелена травичка, в лівому верхньому кутку -кущ калини, в правому нижньому -фруктове дерево, в правому верхньому -клумба, в лівому нижньому - невеличка грядка. Як ти вважаєш, що ще може рости на подвір'ї?
 

 

     ЗАНЯТТЯ №5 

 

Сьогодні ми проводимо наше заняття в іграх. Пограйтесь з дитиною в дидактичні ігри

 

"Я і моя сім 'я"
    Сформувати уявлення в дитини про сім 'ю, її склад, сформувати поняття про те, що сім 'я - це найближчі родичі, серед яких живе кожна людина. Всі члени сім'ї піклуються один про одного. Учити любити поважати, піклуватись про членів своєї родини.
Хід гри:
Розкажіть дитині: « Сім 'я наче квіточка. А розповім я тобі про сім 'ю твоєї подруги Ганнусі. Ось у мене є серединка - тут зображена Ганнуся. А ось чиє фото на пелюсточці? Так, це фото матусі, на другій - тато, ще одна - братик, дідусь, бабуся. Ось і вийшла квіточка, це - вся сім 'я нашої Ганнусі. Розкажи мені, будь ласка, про нашу сім 'ю.
Дитина складає розповіді про членів своєї сім'ї.
Правило: називати ім 'я та по-батькові дорослих членів родини.
Ускладнення: вказати професії або улюблені заняття членів родини.
 „Виклади килим"
   Закріпити основні кольори, вчити дитину викладати килим із геометричних фігур (квадратів), чергуючи їх за кольором, вчити рахувати кількість квадратів.
Хід гри:
  Батько чи мати пропонує дитині з квадратів різних кольорів викласти килим, порахувати кількість квадратів певного кольору: наприклад червоних квадратів три, синіх два, жовтих чотири і.т.д.
Правило: квадрати обов'язково, чергувати за кольором.
 Виклади фігуру"

     Вчити дитину викладати різні фігури з певної кількості  паличок, рахувати палички і ставити певну цифру.

Хід гри:

1 варіант. Запропонувати дитині з набору лічильних паличок викласти різні фігури: сонечко, зірочку, будиночок, ялинку і.т.д.   Порахувати палички і поставити певну цифру.
2 варіант. Запропонувати дитині карточки із написаними простими словами, а потім з лічильних паличок викласти певне слово.
Правило: дитина виграє тоді, хто правильно викладе фігуру.

Ускладнення: із словом, що викладено скласти речення.

 

„Прогулянка до лісу"
    Вчити дитину називати тварин, визначати їх розмір: високий, низький, найвищий, найвищий. Вчити розміщувати тваринки у будиночках відповідно до їх розмірів. Розвивати увагу, пам'ять, мислення зв'язне мовлення. Виховувати посидючість.
Хід гри:
     Запропонуйте дитині пограти в гру „Прогулянка до лісу". В лісі дитина зустріла тваринок, потрібно назвати ці тваринки, розповісти про їх спосіб життя. Запропонуйте дитині за допомогою кружечків різного кольору розмістити їх по будиночках, заготовлених заздалегідь,  відповідно до їх розмірів.

 "Повітряні кульки "

    Формування у дитини уявлення про колір. Навчити співвідносити кольори різнорідних предметів.

Хід гри:

    Звернути увагу на кольори кульки і ниточки, закріпити кольори. Запропонувати дитині прив'язати кульки до ниточки, підібрати їх за кольором. Якщо дитині важко, батько чи мати для прикладу може прив'язати одну-дві кульки до ниточок.

Правило: дитина виграє тоді, коли правильно прив'яже всі ниточки.

Ускладнення: батько чи мати називає колір, а дитина - предмети, які бувають такого кольору.

                          ЗАНЯТТЯ №4 

     Тема: "Підготовка руки дитини до письма."

 

П'яти-шестирічним дітям уже можна пропонувати вправи в зошиті, але також у супроводі всіляких забавок. Щоб дитина могла вільно оволодіти необхідними для письма навичками, потрібно дотримуватися певної послідовності. Для цього розроблено спеціальну систему вправ, розбиту на кілька етапів. Дуже важливо навчити дитину малювати паралельні лінії.
Непаралельність штрихів - найчастіше порушення почерку. До того ж зазвичай діти не розуміють, чому вони пишуть негарно, а дорослі не можуть їм цього пояснити. Домагатися паралельності за допомогою трафаретів і косих лінійок безглуздо, бо коли дитина перейде до роботи на аркуші без розлініювання, потрібно буде освоювати навичку наново. Ліпше відпрацювати її на тренувальному етапі.
Для цього поясніть дитині, що таке паралельні лінії. Найпростіше визначення - рівні лінії на однаковій відстані одна від одної.
Поясніть і покажіть, що всі вертикальні і навскісні штрихи потрібно писати тільки зверху вниз, а горизонтальні - тільки зліва направо.
Найефективніший спосіб тренування - штрихування.
Увага! Для роботи обирайте невеликі малюнки, щоб штрихові лінії не були занадто довгими. Важливо не багато штрихувати, а робити все правильно.Не менш важливо, щоб дитина навчилася малювати півовали.
Півовали - складова частина як друкованих, так і письмових букв. Малювати ці елементи дитині досить складно, оскільки потрібно враховувати:
• орієнтування у просторі;
• співвідношення висоти і ширини.
При виконанні таких фігур необхідно звертати увагу на положення руки: кисть має спиратися лише на мізинець.
Наступний крок - навчити дитину малювати круги і овали.
Щоб круг або овал не перетворювалися на карлючки, необхідно витримати чітку траєкторію руху, що для дитини 5 - 7 років досить складно.
Тож для тренування навички корисно «розкручувати» і «закручувати» спіралі.
Щоб побачити і чітко зрозуміти, чим відрізняються круг і овал, корисно малювати ці фігури поруч і порівнювати.
Надалі потрібно вчити дитину малювати зигзаги і прямі.

 

 

Нерідко дитина непогано оволодіває написанням окремих букв, але при спробі написати слово перші декілька букв зазвичай правильні, а от наступні стають меншими, змінюється нахил, пропорції. Це відбувається через те, що дитина не вміє вільно рухати руку вздовж рядка, напружує її, жорстко спирається на мізинець або на всю руку.
Щоб цього не сталося, треба на попередньому етапі навчити дитину вільно рухати руку вздовж рядка. Для цього варто обирати великі графічні елементи: «хвилі», «хмари», «дороги з гірками». Спочатку слід запропонувати дитині «проїхати широкою дорогою», потім - «вузькою стежиною». Потрібно розпочинати з пунктирних ліній, а коли вони почнуть виходити, можна вчити дитину виконувати суцільні лінії, не відриваючи руки.

 

                ЗАНЯТТЯ №3       

 Сьогодні наше заняття з підготовки  

          руки дитини до письма.                  

                          Шановні батьки!                            

Спробуйте з дітьми виконати вправи на орієнтування дітей в просторі та на площині.  

Вправи на орієнтування дітей

у просторі та на площині

   До вправ, що сприяють орієнтування дітей у просторі та на площині, відносять вправи на розфарбовування та малювання. Саме на папері дитина вчиться визначати положення об'єктів у просторі та відносно один одного. Розглянемо більш детально декілька з таких завдань.  

Увага! Всі завдання виконуються на аркуші паперу в клітинку.

1. Поставте крапки в клітинках (у центрі клітинки, по 2 крапки, по 3 крапки, по 4 тощо) і напишіть, скільки крапок ви поставили.                                                                                       Виконуючи таке завдання малюк не лише вчиться орієнтуватися на площині, але й вчиться рахувати.

 2. Поставте крапки на «перехресті», тобто на перетині ліній? Задавати можна різну кількість точок - від 2 до 10, а в якості контрольної вправи - весь трикутник з крапок, або будь яку іншу фігуру.                        

3. Проведіть пряму горизонтальну лінію заданої довжини точно за лінійкою; лінію довжиною в 1 клітинку, в 2 клітинки, в 3 клітинки, в 4 клітинки і так далі? 

4. Проведіть вертикальну лінію в зошиті точно за лінійкою; лінію довжиною в 1 клітинку, в 2 клітинки, в 3 клітинки, в 4 клітинки і так далі.                                 

5. Намалюйте кружечки діаметром у 1 клітинку( 1 кружечок, 2 кружечка, 3 кружечка і так далі)

6. Теж саме, але кружечки розташувати іншим чином (у «колонку»).                                   

7. Намалюй  маленький квадратик у 1 клітинку, квадрат зі стороною в 2 клітинки, в 3 клітинки, в 4 клітинки і так далі.                                                          

8. Хто намалює квадрат зі стороною в 4 клітинки та зафарбує його кольоровим олівцем так, щоб не виходити за контур?

9. Хто зуміє розділити квадрат зі стороною в 4 клітинки за діагоналлю та зафарбувати різними кольоровими олівцями?

10. Хто зуміє розділити квадрат зі стороною в 4 клітинки на 4 рівних квадрати та зафарбувати різними кольоровими олівцями?

                                     УСПІХІВ ВАМ!

                ЗАНЯТТЯ №2

                Шановні батьки!   

 Казку дитині не достатньо лише  прочитати чи розповісти, вона має навчати, виховувати та розвивати Вашу дитину.  А для цього, Вам, наші рекомендації, як працювати з казкою.                                                   

 Їжачок - Трудівничок

   Жив у лісі Їжачок - Трудівничок зі своєю сім'єю. Одного разу скопав маленьку грядку, зробив у ній дірку і кинув насінинку. Грабельцями заскородив, кожен день бігав до броду і носив звідти тепленьку воду.    Коли минуло кілька днів, бурячок зазеленів. Час не гаяв їжачок - доглядав свій бурячок. А бурячок все ріс та ріс і угору, і униз. Їжачок - Трудівничок не нарадується плодами своєї праці.    Ось і пролетіло тепле літо. Настав час бурячок рвати. Вийшов на город Їжачок і смикає з грядки бурячок. Та ніяк не може зрушити його з місця, хоч дуже багато сил прикладає до цього. Аж тут їжачок згадав маму і татка.   - Ідіть, будь-ласка, допоможіть мені вирвати бурячок. Батьки згодились.  - Не сумуй, Їжаченятко, ось ми разом візьмемося і витягнемо з грядки бурячок.    Вийшли всі троє на город, взялися за гичку, тягнуть бурячок, а він - ні з місця, міцно сидить у землі. Покликали на допомогу Зайчика-Побігайчика:  - Іди, Зайчику, не лежи, нам бурячок вирвати допоможи.    Зайчик з радістю погодився допомогти їжачкам, адже він також любить ласувати бурячком.    Ось знову всі вийшли на город. Тягнули бурячок цілий день, багато сил приклали, а бурячок сидить міцно - міцно в землі.       Засумував Їжачок - Трудівничок.  

- Що ж робити, як вирвати бурячок? Зайчик каже: "Не сумуй, Їжачку, давай покличемо на допомогу ведмедика, він великий і сильний".   - Іди, Ведмедику, не лежи, нам бурячок вирвати допоможи. Ведмедик згодився допомогти.  Вийшли всі звірятка на город. Роздивилися, розміркували все і почали дружньо бурячок рвати. Потягли раз, два і на третій раз - вирвали бурячок.     Завдяки дружбі і працьовитості звіряток, вирвали великий соковитий бурячок, якого вистачило, щоб пригостити всіх лісових звірят.           

Запрошуємо до розмови

1.Чому казка називається "Їжачок - Трудівничок"? 2. Чому Їжачок сам не зміг вирвати бурячок? Як йому вдалось бурячок вирвати? 3. А що ще люблять їсти їжачки? 4. Яких ще диких тварин ви знаєте? 5. Перекажи початок казки? 6. Як закінчується казка? 7. Хто тобі більше всіх подобається? Чому? 8. Перекажи ту частину, в якій їжачок рвав бурячок.        

                  Інтелектуальні хвилинки                                для вашої дитинки

1. Прочитай слова і скажи, чи в такій послідовності Їжачку допомагали герої казки бурячок рвати (ведмедик, зайчик, мама й тато). Познач цифрами, хто за ким приходив на допомогу. 2. Намалюй бурячок, якого вистачить для всіх звірят. 3.Як ти вважаєш, якого бурячка вистачило б для одного їжачка? Намалюй його. Який з них більший, а який менший? 4. Вибери з тексту слова, які звучать пестливо за зразком: їжаченятко. 5. Покажи цифрою скільки раз звірятка бурячок тягли перед тим, як вирвати його? 6. Хто із героїв казки великий і сильний? хто добрий, але боязкий? 

Подорож в країну граматики 

1. Скільки слів у першому реченні? Назви перше і останнє слово. 2. Чому слово "Їжачок - Трудівничок" написано з великої літери? Які ще слова пишуться з великої літери? 3. Назви перший звук у слові "Їжачок". Скільки звуків дає звук "ї", назви їх. 4. Назви слова, які показують, як їжачок бурячок доглядав. 5. Поясни, як ти розумієш слова: прискородив, гичка, брід, гаяти.  Якими словами можна їх замінити? 6. Підбери слова пари і з'єднай їх лінією:                                                       

Їжачок                 побігайчик                                    

Лисичка              трудівничок                                  

Зайчик                 сестричка

 Віконечко в природу

 1. Назви героїв казки, які належать до класу тварин. 2. Знайди слова, які означають об'єкти природи: живої, неживої. 3. Повтори рухи та звуки, які належать героям казки. 4. Знайди кольори, які зустрічаються в казці. Чи є серед них твій улюблений колір? 5. Які предмети в казці мають твій улюблений колір? Які з них означають об'єкти чи явища природи? 6. Як називається в казці листя буряка? 7. Які страви можна приготувати з буряка?

              ЗАНЯТТЯ №1            

   Освітня лінія "Мовлення дитини".  

            Пропонуємо  Вашій увазі           "Мовленнєві хвилинки -

                    для Вашої дитинки"                             

Чому я так роблю?

 Донечко, до нас завітала лялька Наталка і ми їй розкажемо, чому ми робимо саме так. Розповідати буде той, до кого підійде лялька.

  - Я вмиваюсь для того, щоб...                                         &nbs